استارت آپ را انتخاب می‌کنید!؟ا

حتماً تابه‌حال کلمه استارت‌آپ را شنیدید و یا در موردش مطالبی خواندید. استارت‌آپ به زبان ساده‌تر، کسب‌وکار نو هم تعریف می‌شود.

تابه‌حال به کسب‌وکار نو فکر کردید؟ شاید با خودت بگویی چه اهمیتی دارد اما به‌نظر مهم باشد. قطعاً برای دست‌وپاکردن کسب‌وکار نو حتماً باید به فکر ارائه جدید کسب‌وکار هم بود.

یکی از تعریف‌های استارت‌آپ  یا همان کسب‌وکار نو این است که بعضی استارت‌آپ را  فقط در حوزه تکنولوژی یا فن‌آوری اطلاعات تعریف می‌کنند، اما در اینجا هر نوع فعالیت نوپا را استارت آپ در نظر می‌گیریم.

شاید هنوز واژه استارت‌آپ برای بعضی خیلی آشنا نباشد.

استارت آپ به پروژه‌ای گفته می‌شود، که در جریان آن ایده‌خام وجود دارد و با تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌رسد.

به‌نظر شما اگر ما راه‌اندازی استارت آپ را به‌عنوان شروع یک کسب‌وکار جدید در نظر بگیریم، چه اتفاقاتی ممکن است بیافتد؟

حتماً با چالش‌هایی جدید مواجه می‌شویم. به‌عنوان مثال وقتی اقدام به تولید یک محصول جدید و جذاب می‌کنیم قطعاً مورد انتخاب اول قرار می‌گیرد واین تعیین‌کننده میزان موفقیت استارت‌آپ را نشان می‌دهد. شکل معرفی محصول هم می‌تواند در کسب‌وکار نوپا ما تأثیر‌گذار باشد.

به نظر می‌رسد کسب وکار نو یا استارت‌آپ می‌تواند یک چنین ویژگی‌هایی داشته باشد:

الف-کسب‌وکاری که می‌تواند ارزشی باشد.

ب-کسب‌وکاری که باعث ایجاد انگیزه برای اعضا گروه در حرکت روبه‌جلو است.

پ-کسب‌وکاری که پایدار است.

ت-کسب‌وکاری که می‌تواند مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین باشد.

استارت آپ به پروژه‌ای گفته می‌شود، که در جریان آن ایده خام وجود دارد و با تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌رسد.

تنوع استارت آپ‌ها

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، می‌توانیم بگوییم استارت آپ‌ها می‌تواند هرکدام شکل و شمایل خاص خودش را داشته باشد و به این موارد می‌شود اشاره داشت:

-کسب‌وکار بر مبنای تکنولوژی

 -کسب‌وکار بر مبناری فناوری اطلاعات

-کسب‌وکار خانگی و...

 قطعاً شما هم می‌توانید مواردی دیگر به این گزینه‌ها اضافه کنید.

کسب‌وکار استارت‌آپی خیلی پیچیده نیست و قرار نیست همه‌چیز خیلی علمی باشد، بلکه به نوع محصول و فروش به مشتری  فکر می‌کند. البته این به این معنا نیست که نباید شیوه‌های نوع و علمی در کسب‌وکار را یاد نگرفت.

شاید برای همین است که در این نوع کسب‌وکار مواردی این‌چنینی مهم است:

1-نو بودن

2-بهتر دیده‌شدن

3-خاص و ویژه بودن محصول

کسب‌وکار اینترنتی

کسب‌وکار اینترنتی این روزها بازارش داغ است کسب‌وکار نو محسوب می‌شود و تقریبا با سرمایه نه‌چندان زیاد می‌توانید در آن ورود کنید. این نوع کسب‌وکار گاهی به‌صورت فردی با معرفی محصول انجام می‌پذیرد، گاهی هم به‌صورت تیمی و گسترده‌تر انجام می‌شود. در هردوشکل چیزی که مهم است و استارت‌آپ شما را موفق یا ناموفق می‌کند، میزان اطلاعات شما از دانش روز و پشتکار وتلاش است در هرکدام از این موارد گفته‌شده کم‌کاری صورت پذیرد استارت‌آپ شما با شکست مواجه می‌شود. درواقع تبلیغات و فروش شما هم باید هدفمند باشد تا شما در کسب و کارتان روبه‌جلو بروید. به‌عنوان مثال: اگر در بخش گل‌وگیاه تکثیر آن را انجام دهید و راه‌های تازه‌ای برای تکثیرگیاه عنوان  وبعد درمورد آن تبلیغات کنید و محصولات خودرا به فروش برسانید و مشتریان خود را توسعه دهید شما مفهوم استارت‌آپ را دقیق اجرا کردید ولی اگر بروید یک مغازه اجاره کنید و تعدادی گلدان گل بیاورید و بفروشید از شیوه کسب‌وکار سنتی استفاده کردید.

چیزی که مهم است و استارت‌آپ شما را موفق یا ناموفق می‌کند، میزان اطلاعات شما از دانش روز و پشتکار و تلاش است.

مراحل استارت‌آپ

به نکاتی درمورد مراحل راه‌اندازی استارت‌آپ در اینجا اشاره می‌شود:

-ایده‌پردازی در استارت‌آپ مهم است البته این به این معنا نیست که به‌دنبال کاری خاص باشیم گاهی می‌توانیم درچیزهای تولیدشده با تغییر کوچک توجه مشتریان را به خود جلب کنیم.

-تعیین نقشه راه به‌نظر پیشنهاد بدی نمی‌باشد، شاید برای شروع کار لازم نباشد، اما در ادامه قطعاً ما نیازمند نقشه راهکاری خود هستیم. به‌عنوان مثال: هدف‌مان از ایده تولید این محصول چیست ویا تا کجا قرار است برویم؟ فکر نکنید این کار خیال‌پردازی است، بلکه یک واقعیت است که در آینده صورت می‌پذیرد.

-سعی کنید ایده خود را به لحاظ قانونی ثبت کنید. با توجه به اینکه استارت‌آپ‌ها می‌تواند بازار رقابت را داغ کند و یا باعث دزدیده‌شدن ایده شود بهتر است مراحل قانونی را تا حد امکان انجام دهید تا ریسک این کار کمتر شود.

قطعاً موارد زیاد دیگری وجود دارد که شما می‌توانید، با تحقیقات بیشتر آن را به‌دست بیاورید.

 ایده پردازی در استارت‌آپ مهم است البته این به این معنا نیست که به‌دنبال کاری خاص باشیم گاهی می‌توانیم درچیزهای تولیدشده با تغییر کوچک توجه مشتریان را به خود جلب کنیم.

 معرفی (سامانه جامع)استارت آپ وستا 24

نرم افزارسامانه جامع وستا ( 24vesta  ) یک سیستم مبتنی بر وب است که نیازهای اساسی یک مجموعه گردشگری را که می‌تواند یک ( آژانس مسافرتی، هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، مهمانسرا،  متل، بوتیک‌‌هتل، بوم‌گردی، اقامتگاه‌های ساحلی و جنگلی، مراکز رفاهی و خدماتی دولتی و سازمانی و مراکز رفاهی تفریحی ) باشد را برآورده کند و باعث افزایش سرعت خرید فروش و تأمین امنیت و رضایت مخاطبان و مشتریان این مجموعه‌ها شود و پیشنهاد خوبی است برای معرفی سازمان  و مجموعه شما با تأثیرات مختلفی که در معرفی حفظ مشتریان باوفا و تداوم ارتباط شما با ایشان می‌گردد.

تیم برنامه‌نویسی و مدیریت وستاvesta24  در طی سال‌ها تلاش با طراحی قوی، ساده و کاربرپسند این نرم‌افزار برگ‌زرینی را در تاریخ گردشگری به ثبت رساندند تا با ایجاد ارتباط مؤثر با مدیران و مشتریان درمعرفی و  گسترش خدمات وب‌سایت‌های تخصصی گردشگری، با امکان فروش و اخذ خدمات آنلاین ( بلیط پروازهای سیستمی چارتری داخلی و خارجی، قطارها، اتوبوس‌ها، هتل و مراکز بوم‌گردی و... ) آنان را با ویژگی‌های این سیستم نرم‌افزاری بیش از پیش حمایت نمایند. 

معرفی ما در وبسایت بوم گردی ایران

وب‌سایت‌های بوم‌گردی ایران ضمن پیاده‌سازی بر بسترپلتفرم وستا 24 با بهره‌گیری از این زیرساخت قادر شده تا در آینده نزدیک به اکثریت مراکز بوم‌گردی که ظرفیت و دسترسی لازم به اینترنت را داشته در قالب واگذاری پنل و سایت‌های اختصاصی، زمینه را فراهم نموده که هریک از این مراکز با استقلال در مدیریت مرکز خود نسبت به آنلاین کردن مجموعه اقامتی خود راهی مستقیم به دنیای مخاطبان پرتعداد خود در بانک‌ها و استارت آپ‌ها و سامانه‌های رزرواسیون بازنموده تا بدون واسطه متناسب با نیاز روزبازار نرخ‌گذاری کرده و محصول خود را در فضایی رقابتی عرضه کند.

 ما در وب‌سایت‌های‌بوم‌گردی‌ایرانwww.bomgardiiran.com)www.bomgardiiran.ir() با حمایت از علاقه‌مندان به طبیعت و صاحبان اقامتگاه بوم‌گردی به حفظ توسعه، حمایت و پشتیبانی گام برداشتیم و همچنین  با معرفی نرم‌افزار زیرساخت آنلاین وستا 24(vesta24) پرواز،هتل، خدمات سفر شما را در سیستم مدیریتی حمایت خواهیم کرد.

  نویسنده: ریحانه بناءزاده

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش